Our Little *SECRET* Up On the Hill

~Where we'll walk every step of *forever*, together.

To His Glory.







tirsdag 8. mai 2007

Nummer to

Taushet er gull
Tale er sølv

sies det i alle fall..
Jeg har fått mange klager (ok, milde irettesettelser, kanskje)
for å være så taus her... Så nå skal jeg si noe:

Det er mørkt ute. Sannsynligvis fordi sola har gått ned.
Det har vært en fin dag.
Jeg og Ingrid har gått opp til Haukeli og langt innover, helt til veien slutta.
Da gikk vi tilbake igjen. Det regna. Vi ble våte.
I morgen er det tentamen.
Klokka er elleve, jeg må gå...
God natt! Sov godt i Jesu navn!

Les Jesaja 43, 1-7:

Israels utløsning
Og nå, så sier Herren,
han som skapte deg, Jakob,
og formet deg, Israel:
Frykt ikke, jeg har løst deg ut;
jeg har kalt deg ved navn, du er min.

Går du gjennom vann, er jeg med deg,
gjennom elver, skal de ikke rive deg bort.
Går du gjennom ild, skal den ikke svi deg,
og flammen skal ikke brenne deg.

For jeg er Herren din Gud,
Israels Hellige, din frelser.
Jeg gir Egypt som løsepenge for deg,
Nubia og Seba til vederlag for deg.

Fordi du er dyrebar i mine øyne,
aktet høyt og elsket av meg,
gir jeg mennesker i ditt sted,
folkeslag til vederlag for ditt liv.

Vær ikke redd, for jeg er med deg!
Jeg vil hente din ætt fra øst
og samle dere fra vest.
Til land i nord vil jeg si: «Gi dem fra deg!»
og til land i sør: «Hold dem ikke tilbake!»
Hent mine sønner langt bortefra,
mine døtre fra jordens ende,

alle som er kalt med mitt navn,
alle dem jeg har skapt,
ja, dannet og formet til min ære.

2 kommentarer:

ingri sa...

må sei dette e ein herrlig blogg! Like denne...

åslaug abigail sa...

hehe, okay =P du ska få lov te det =D ikkje slit deg ut nå...