Our Little *SECRET* Up On the Hill

~Where we'll walk every step of *forever*, together.

To His Glory.







fredag 11. april 2008

Retreat



Retreat: å trekke seg tilbake,
ut av omgivelser og aktiviteter som hører hverdagen til,
for å komme sammen med Gud,
og være alene med Ham.




”Kom med til et ensomt sted,
hvor vi kan være alene,
og hvil litt.”
Mark 6, 31




Jeg har vært på familieretreat i mange år. Da var jeg liten. Det var mest gøy fordi det var mange andre barn å leke med. I ettertid ser jeg jo også at jeg lærte mye av å være der. Jeg lærte mange sanger og bønnerop som jeg bruker enda, og jeg lærte mye om Bibelen.


Forrige helg var første gang jeg prøvde å ha retreat for meg selv.


Bare meg og Gud.


Helt alene.



En del av meg var i tvil om jeg skulle fortelle det til noen andre,
i frykt for at de skulle tro jeg var gal,
en annen del tenkte: hva i alle dager skal jeg gjøre???,
den tredje delen ville mer enn gjerne prøve.
Sistnevnte var mest fremtrendende og vant derfor valget.


Jeg vasket internatrommet mitt for helga og låste døra. Deretter tok jeg med meg en stor sekk opp til det som skulle være mitt retreat sted: et annet internatrom, jeg hadde fått låne av ei som skulle vekk i helga.

Jeg tente telys (i vann selvsagt, for de som kjenner internatreglene),
lånte lovsangsCDer og satte på musikk
jeg hadde med meg Bibelen min og leste i den
jeg hadde med meg en bok som het "Completely His", jeg leste i den
jeg hadde med meg en notatbok som jeg skrev i,
jeg hadde pysjamas,
tøfler,
tepper,
puter og dyne,
sjokolade.

Jeg dro hjem igjen til rommet mitt etter den helga med:

glede, fred, fornyet syn på Gud
og en sterk følelse av å være elsket




Dette er kanskje det beste jeg har gjort =)
det anbefales.


*Du trenger ikke å sette av en helg. Du kan ta times tid, en dag, en uke. Du kan gå en tur med Gud i skogen, langs stranda. Gå ut i skogen og finne et sted å sitte og lytte. Man trenger ikke å snakke på en retreat, man kan godt lytte. Gud har mye å si deg =)



Gud lengter etter å være sammen med deg. Alene. Han lengter etter å fortelle deg hvor høyt Han elsker deg. Han lengter etter tid alene med deg. Ikke for å fortelle deg om dine feil eller for å påtvinge deg enda en plikt.


Han lengter etter å elske deg.


Ingen kommentarer: